Written by 7:00 ق.ظ خبرهای ساینسی Views: 20

کپسول های که به مغز ما می گوید سیر شده ایم

طبق آخرین دستاورد های علمی در طبابت، اینبار مهندسین موفق به ساخت یک نوع کپسول شده اند که در اسید معده حل شده و گیرنده های را در مغز فعال می‌ کنند تا بدانیم چه موقع سیر شده اید.

در واقع، زمانی که شما غذا خوردن را بس می‌ کنید، معده تان اندازه هر لقمه ای خورده اید، منبسط می شود و همچنان سیگنال های را فعال می کند تا مغز فرمان دهد که شما سیر شده اید و دیگر غذا خوردن‌ را ادامه ندهید و به این شکل این نوآوری می تواند در درمان چاقی نیز کمک کند.

این تحقیق برای اولین بار روی خوک‌های یورکشایر انجام شد. بر اساس این مطالعه، هنگامی که کپسول ۲۰ دقیقه قبل از غذا به خوک ها داده شد، آنها تقریبا ۴۰ فیصد کمتر از خوک های که این کپسول برای شان داده نشده بود، خوردند.

افرادی که می خواهند وزن کم کنند یا اشتهای خود را کنترول کنند، می توانند این کپسول ها را قبل از هر وعده غذایی مصرف نمایند. از سوی هم، این کپسول ها عوارض جانبی دارویی را به پایین ترین سطح می رساند.

به همین ترتیب، اکثر افرادی که دچار چاقی غیرنارمل هستند، اشتهای بسیار عجیب نسبت به غذا داشته و رژیم  غذایی نمی‌ تواند برای آنها کمک کننده باشد و به همین شکل جراحی رایج کاهش وزن برای نوجوانان ممکن است استخوان های آنها را ضعیف کند.

قابل ذکر است که، این کپسول ها می توانند هورمون ها و الگو های غذا خوردن را نیز تعدیل کنند. کپسول های ارتعاشی قبل از داخل شدن به معده توسط یک غشای ژلاتینی، پوشانیده می‌ شوند و تنها هنگامی که در مایع معده غوطه ور می شوند، یک فنر از آن آزاد می شود که یک موتور ارتعاشی دارد و حدود ۳۰ دقیقه کار می کند.

این دستآورد می تواند چیزی شبیه فریب دادن‌ بدن توسط کپسول های ارتعاشی باشد، زیرا هورمون های بدن توسط این کپسول ها کنترول می شوند و به این شکل معده شما قبل از سیر شدن واقعی فکر می‌کند که یک غذای کامل را صرف نموده است.

اما تا حالا دانشمندان فکر می کنند که به زمان نیاز دارند تا آزمایشات این کپسول را روی انسان ها انجام دهند.

منابع:

https://www.livescience.com/health/obesity/a-vibrating-pill-could-help-treat-obesity-pig-study-finds

https://www.cdc.gov/obesity/basics/adult-defining.html

https://www.livestrong.com/article/489875-how-does-your-stomach-tell-your-brain-that-youre-full/

Visited 20 times, 1 visit(s) today
Close