Written by 7:00 ق.ظ تکنالوژی, نجوم‌شناسی Views: 37

نمایش یک ماه نشین جاپانی برای مأموریت خود در سال ۲۰۲۴م

بر اساس آخرین اخبار و گزارشات در زمینه فناوری فضایی، یک شرکت پیشرو ژاپنی کاوشگر فضایی ماه خود را به دلیل آمادگی برای ماموریت فضایی سال ۲۰۲۴ ، به نمایش گذاشته است. این ماموریت، که در تقویم فضایی سال آینده قرار دارد، یکی از مهمترین پروژه‌های این شرکت در حوزه فضایی محسوب می‌شود.

این فرودگر Mission 2 نام دارد که از سلسلهء مأموریت های HAKUTO-R برای دومین مأموریت خود طراحی شده است و به مأموریت ispace 2 نیز شهرت دارد.

باید یادآور شد که اولین ماموریت فضایی این شرکت جاپانی در سال ۲۰۲۳م با شکست مواجه شد که علت آن خطای محاسباتی بود‌. اما اکنون مهندسان، روی سیستم های پیشرانه، بدنهء اصلی فرودگر و فناوری های جدید آن کار نموده اند؛ گفته می شود که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این ماه نشین دومین مأموریت خود را در سال ۲۰۲۴م آغاز خواهد کرد.

این ماه نورد همچنین میزبان یک مایکروماه نورد کوچک با ارتفاع ۲۶ سانتی متری، عرض ۳۱.۵ سانتی متری، و طول ۵۴ سانتی متری است. به همین شکل، یک دوربین در قسمت جلوی آن نصب شده است تا حین انجام ماموریت در ماه، از نمونه ها عکس بگیرد.

مهندسان می‌گویند فرودگر Mission 2 هزار کیلوگرام وزن دارد و با نرم‌افزارهای پیشرفته مجهز است. آنها همچنین می‌گویند ماموریت ۳ این دسته فرودگرها در سال ۲۰۲۶ عملی خواهد شد.

منابع:

https://www.space.com/japan-ispace-moon-lander-2nd-mission

Visited 37 times, 1 visit(s) today
Close