Written by 9:00 ق.ظ خبرهای ساینسی, رفتار انسان Views: 46

کشتار ۸۰ میلیون کوسه در سال،  توسط انسان ها

براساس آخرین گزارشات از تأثیر فعالیت های انسانی بر طبیعت، گفته می شود که سالانه حدود ۸۰ میلیون کوسه توسط انسان ها کشته می شوند.

به گفتهء محققان، مرگ و میر کوسه ها در اثر ماهی‌گیری از ۷۶ میلیون به ۸۰ میلیون در سال افزایش یافته است. این محققان باور دارند که اقدامات بیشتری برای نجات گونه های در معرض خطر مورد نیاز است.

در واقع دانشمندان کشف کردند که با وجود قوانین جهانی با هدف محافظت از آنها در برابر باله گیری، سالانه حدود ۸۰ میلیون کوسه در قعالیت های ماهی‌گیری می میرند و این رقم بسیار بزرگی است.

گفته می شود که این اطلاعات از ماهیگیری  ۱۵۰ کشور و دریا های آزاد و همچنین با استفاده از شبیه سازی کمپیوتری به دست آمده است.

بخشی از این کشتار ها، به صورت عمدی و بخشی دیگر به دلیل فعالیت های کشتی رانان به خصوص با خورد و خمیر شدن کوسه ها توسط کشتی های بزرگ می باشد. به همین شکل، ماهیگیری های ساحلی حدود ۴ درصد نسبت به ارقام قبلی افزایش یافته است.

دانشمندان این ارقام بدست آمده را بسیار فاجعه بار می دانند زیرا از هر گونهء آن می تواند یک گونهء در معرض انقراض باشد. این در حالیست که بازار خرید و فروش گوشت کوسه در نقاط مختلف جهان رونق یافته است به گونهء که پیش از این، ارزش این بازار در سال ۲۰۰۰ حدود ۱۵۷ میلیون دالر تخمین زده می شد، در سال ۲۰۱۱ م حدود ۳۷۹.۸ میلیون دالر افزایش یافت،  این افزایش درامد، ماهیگیران را تشویق می کند تا بیشتر به چنین فعالیت های دست بزنند.

در کل، به عنوان راه حل ها، دانشمندان اقدامات مختلف را پیشنهاد می کنند که شامل اعمال محدویت های صید، حفاظت از مناطق بحرانی، و برجسته سازی ارزش کوسه های زنده برای انسان ها است.

منابع :

https://www.livescience.com/animals/sharks/humans-now-kill-80-million-sharks-per-year-25-million-of-which-are-threatened-species

https://saveourseas.com/worldofsharks/which-sharks-are-the-most-endangered

https://amp.cnn.com/cnn/2023/07/11/us/how-to-help-sharks-shark-week-iyw/index.html

https://www.science.org/content/article/most-high-seas-shark-species-now-threatened-extinction

https://www.nationalgeographic.com/culture/article/100-million-sharks-killed-every-year-study-shows-on-eve-of-international-conference-on-shark-protection

Visited 46 times, 1 visit(s) today
Close