Written by 9:00 ق.ظ تکنالوژی Views: 58

تولید بطری که می تواند برای ۵۰ سال بدون چارج کردن کار دهد

طبق گزارشات اخیر در حوزه تکنالوژی، یک شرکت چینی بنام Betavolt اعلام نموده که یک بطری هسته ای با ظرفیت بسیار بالا را تولید نموده است که مزیت بزرگ این بطری استفاده از آن برای ۵۰ سال بدون چارج دوباره است.

شرکت مذکور در خصوص مشخصات این بطری بیان کرده است که این بطری هسته ای بوده و به عنوان اولین سیستم انرژی اتومی کوچک شده در جهان‌ شناخته می شود. در همین حال گفته می شود که در این بطری از ۶۳ ایزوتوپ هسته ای استفاده شده و در یک ماژول کوچکتر از یک سکه بسته بندی شده است‌.

مکانیزم عملکردی این بطری به گونهء است که در آن ایزوتوپ های در حال تجزیه به برق تبدیل می شوند. این پروسه برای اولین بار در قرن بیستم مورد بررسی قرار گرفته بود و حالا شرکت Betavolt به تحقق آن دست یافت.

در واقع دانشمندان در سال ۱۹۶۰م به دنبال چنین روش بودند، به خصوص در ایالات متحده آمریکا و شوروی سابق که از این روش در فضاپیما ها و زیرآب ها استفاده می شد.

قابل ذکر است که این بطری با ظرفیت ۱۰۰ میکرووات در مرحلهء آزمایشی خود قرار دارد و در سال ۲۰۲۵م نسخه اصلی آن وارد بازار خواهد شد.

گفته می شود که از این بطری هسته ای ممکن است در بخش های مختلف مانند تلیفون های همراه هوشمند، و پهپاد ها استفاده شود. به باور دانشمندان، استفاده از این بطری ها در بخش های علمی و صنعتی نیاز های منبع ای متعدد را می تواند مرفوع سازد.

منابع : 

https://economictimes.indiatimes.com/news/international/business/china-introduces-revolutionary-nuclear-battery-that-lasts-50-years-without-charging/articleshow/106880627.cms?from=mdr

https://www.thedailystar.net/tech-startup/news/chinese-battery-can-run-50-years-without-charging-3519246

https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/nuclear-battery

https://www.independent.co.uk/tech/nuclear-battery-betavolt-atomic-china-b2476979.html

Visited 58 times, 1 visit(s) today
Close