Written by 10:00 ق.ظ خبرهای ساینسی Views: 25

اولین سفر یک پاکستانی به فضا

براساس آخرین اخبار پرواز های فضایی گالاکتیک ویرجین Virgin Galactic ، قرار است برای اولین بار در تاریخ این کشور، یک شهروند پاکستانی به تاریخ ۵ اکتوبر به فضا برود!

این ماجراجوی پاکستان که نامیرا سلیم نام دارد، در ماموریتی بنام گالاکتیک ۰۴ به فضا فرستاده می شود.  این فضاپیما قرار است سه نفر مسافر را با خود به فضا ببرد که یکی از آنها شهروند پاکستان خواهد بود. در این سفر، ترور بیتی از بریتانیا و ران روزانو از آمریکا،  نامیرا سلیم را همراهی خواهند کرد. در پروژه گالاکتیک، بث موزس مربی فضانوردی و ۴ نفر دیگر در بخش کنترول هواپیما فعالیت خواهند کرد.

این فضاپیما در ۱۳۷۰۰ متری رها می شود و پس از آن موتور موشک آن روشن شده تا به فضای زیر مداری خودش را برساند. ویرجین گالاکتیک از زمان آغاز پرواز های تجاری، در اولین ماموریت خود یک مادر و دختر را به فضا فرستاد، و حالا در چهارمین پرواز فضایی تجاری ویرجین، یک ماجراجوی پاکستانی به فضا خواهد رفت.

14 Aug Independence Day celebration of Pakistan

این شرکت تجاری آمریکایی در بخش پرواز های فضایی از سال ۲۰۰۴م  فعالیت خودش را آغار نموده است که موسس آن ریچارد برنسون بوده و رهبری آن در کالیفورنیا است اما اکثر عملیات های این شرکت در نیو مکسیکو انجام می شود.

نامیرا سلیم اولین پاکستانی بود که از قطب شمال و جنوب بازدید کرد. همچنان او از جمله نفرات اول بود که تکت پرواز ویرجین گالاکتیک را خرید و اسم خود را ثبت لست مسافرین نمود، و حالا هم به عنوان اولین پاکستانی به فضا خواهد رفت.

منبع:

https://www.space.com/namira-salim-virgin-galactic-first-astronaut-pakistan

https://www.virgingalactic.com/

Visited 25 times, 1 visit(s) today
Close