Written by 7:00 ق.ظ نجوم‌شناسی Views: 18

جابجایی ۶ شی ناشناخته در مدار زمین توسط چین

طبق مشاهدات و اخبار جدید هوا-فضا، چین چهار روز پس از پرتاب هواپیمای فضایی رباتیک شن لانگ (اژدهای الهی)، ظاهرأ ۶ شی ناشناخته را در مدار زمین مستقر کرده است و برخی از این اشیای مرموز از خود سیگنال نیز منتشر می کنند. 

هواپیمای شن لانگ چینی یک هواپیمای فضایی قابل استفاده مجدد بوده و آنچه بیشتر از هر چیزی این موضوع را جذاب و حتی نگران کننده می سازد، مرموز بودن آن است!

حالا طبق یافته های ردیاب های فضایی، این هواپیما ۶ شی ناشناخته  را در اطراف زمین مستقر نموده است. اشیای ۶ گانه هر کدام به نام های OBJECT A B ،C ،D ،E ، F نامگذاری شده اند. از میان این اشیای مرموز، شی A سیگنال های را منتشر می کند که کاملأ شبیه سیگنال های بدست آمده از هواپیمای Wingman چینی است. به همین ترتیب، طبق گفته های ستاره شناسان، این اشیای مرموز گاز های گلخانه ای را نیز انتشار می دهند. در همین حال به نظر می رسد که اشیای E و D سیگنال های متناوب از خود منتشر می کنند که مدت زمان زیادی باقی نمی مانند.

آنچه باعث می شود که این اشیا، ناشناخته گفته شوند، عدم اطلاعات کافی در مورد آنهاست. به همین شکل عدهء بر این باور اند که ممکن است این سیگنال ها از اجسام نزدیک به این اشیا به آنها رسیده باشند. اما گروهی دیگر از محققین باور دارند که طبق مشاهدات ردیاب های ماهواره ای، این سیگنال ها از خود این اشیا منتشر می شوند.

همچنان، آنچه نگران کننده است قرار گرفتن این اشیا براساس یک ماموریت پنهان و جاسوسی است، زیرا در گذشته ها نیز چنین سیگنال های از سوی مدار زمین توسط ستاره شناسان دریافت می شد اما هیچکدام پایدار نبودند ولی حالا این اشیا به خصوص شی A دارای سیگنال های رادیویی پی در پی است.

این اولین بار نیست که چین به چنین ماموریت های دست می زند، زیرا سال ۲۰۲۰م در دو ماموریت همین هواپیمای شن لانگ (اژدهای الهی) یک شی ناشناخته کوچک را در مدار زمین رها کرد.

خلاصه، آنچه چین ادعا می کند؛ استفاده از این هواپیما ها برای فرستادن محموله های مداری و ماژول های خدماتی به فضاست،  از سوی هم، آمریکا نیز از قافله عقب نیست و قرار است از هواپیمای فضایی رباتیک قابل استفاده مجدد بنام X-37B ساخت بوئینگ استفاده کند، ولی در مورد ماموریت آن هیچ اطلاعی در دست نیست.

منابع:

https://www.livescience.com/space/space-exploration/chinas-secret-space-plane-deploys-6-unknown-objects-in-orbit-and-some-are-emitting-signals

https://www.reuters.com/technology/space/china-launches-experimental-spacecraft-into-orbit-third-time-since-2020-2023-12-15/

https://www.space.com/china-space-plane-depoyed-mystery-objects

https://www.sciencealert.com/chinas-mysterious-robotic-spacecraft-tailed-by-6-unidentified-objects

Visited 18 times, 1 visit(s) today
Close